halti_talvi2015

Rinnevaatettajasta neljän vuodenajan brändiksi

Halti tunnetaan vahvasta teknisestä osaamisestaan etenkin haastavissa talviurheilulajeissa. Suomessa Haltin arvostus on erittäin vahva mutta suomalaiselle ulkoiluvaateosaamiselle on kysyntää myös ulkomailla. Halti yhdistetään erottuvaan designiin, ammattilaistasolle yltävään laatuun sekä haastavimmissakin sääolosuhteissa toimivuuteen.

Vahvaa viestiä tästä välittää jo vuonna 1999 aloitettu yhteistyö Suomen alppihiihtomaajoukkueen pukijana. Ammattilaisyhteistyökumppaneita on sen lisäksi myös muun muassa vapaalaskijoissa, maastohiihtäjissä, kansainvälisen tason vuoristo-oppaissa ja kiipeilijöissä.

– Maajoukkueelle on ollut upea yhdistävä tekijä laskea Haltin vaatteissa, Suomen lippu otsassa ja välillä salossakin. Samalla on nähnyt ja päässyt hiukan itsekin oman malliston kautta vaikuttamaan siihen, miten varusteet ovat kehittyneet, sanoo lähes koko huippu-uransa Haltin vaatteissa urheillut entinen alppihiihtäjä Kalle Palander.

Tekniseen innovatiivisuuteen materiaaleissa ja suunnittelussa perustuvat Skiwear- ja retkeilymallisto tulevat jatkossakin olemaan tärkeässä roolissa Haltin tuotevalikoimassa, mutta niiden lisäksi Haltista halutaan neljän vuodenajan vapaa-ajan brändi.

Tavoitteemme on valmistaa sellaisia tuotteita, joiden avulla ihmiset voisivat nauttia ulkona liikkumisesta, näyttää hyvältä ja tuntea olonsa mukavaksi kaikissa sääolosuhteissa, sanoo Haltin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Halti haluaa vastata myös entistä paremmin kuluttajien muuttuneisiin odotuksiin urheilu- ja ulkoiluvaatteita kohtaan. Nyt halutaan aiempaa enemmän vastinetta rahalle, monikäyttöisyyttä ja hyvää designia.

Outdoor ja multisport -mallistoihin on tulossa tuotteita, joissa yhdistyvät tekninen toimivuus ja ajaton design mutta myös moniin lajeihin sopivat käyttömahdollisuudet.

Uusi Active lifestyle puolestaan on rento vapaa-ajan pukeutumisen mallisto, josta löytyy ajattomia ja klassisia tuotteita.

– Nykyisin urheilukaupoista ostetaan entistä enemmän casuall-muotia ja toisaalta muotiliikkeistä urheilumuotia, kertoo Haltin Brand Manager Hanna-Liisa Erkheikki.

Myös Haltin vapaa-ajan mallistot ammentavat vaikutteita laskettelusta ja kiipeilystä sekä niihin liittyvästä elämäntyylistä Uudet tuotteet ovat tulossa markkinoille keväällä 2016.

Tulevaa hiihtokautta varten silmällä kannattaa pitää nyt mustavalkoisia graafisia printtejä ja kirkkaita värejä. Trendi jatkuu myös seuraavaan talveen, jonka mallisto nähdään jo tulevana sesonkina alppihiihtomaajoukkueen päällä. Mustavalkoisten ruutujen ja energisen limen vihreän lisäksi Haltin-mallistossa nähdään silloin myös ensimmäistä kertaa tuntureiden saamelaiskulttuurin inspiroimia värikkäitä folk-raitoja.

Teksti: Ulla Rantakari