Fokuksessa kiinteistöt ja kaikki niihin liittyvät palvelut ja mahdollisuudet.

ghe

Vaikuttavaa ja vastuullista vihersisustusta!

Green House Effect Oy:n tavoite on tuoda pala aitoa luontoa ihmisten keskelle. Lähtökohtana toiminnalle on ekologisuus, laatu ja vastuullisuus.

Elävien kasvien hyödyistä toimistoympäristössä julkaistiin syyskuun 2014 alussa vakuuttava tutkimus. Cardiffin yliopiston tutkimuksessa todettiin elävän kasvipinnan lisäävän työntekijöiden tuottavuutta 15 %. Tutkimuksessa tutkittiin kahden kuukauden ajan kasvien vaikutuksia ilmanlaatuun, keskittymiseen ja työviihtyvyyteen aidoissa työympäristöissä, kertoo phys.org.

GHE kehittää ja valmistaa uudenlaisia ratkaisuja vihersisutukseen. Asiakkaita ovat niin yritykset kuin yksityistaloudetkin. Kasviseinät hydro- tai multaviljelyllä, ruukun korvaavat kasvatuspussit, kasviasetelmat ja kasvivalaisimet ovat esimerkkejä valmistetuista ja myydyistä tuotteista.

”Laadukas, vastuullinen ja ekologinen tuote täytyy valmistaa lähellä, jotta näistä periaatteista voidaan pitää kiinni. Tiedämme tarkalleen mitä raaka-aineita tuotteissamme käytetään, työllistämme vastuullisia toimijoita ja välitön laaduntarkkailu varmistaa tuotteiden korkean laadun. Kompromisseja joutuu tekemään aina, mutta ne harkitaan tarkkaan ja selvitetään niiden vaikutukset”, toimitusjohtaja Oula Harjula kertoo.

Kasviseinä viestii ekologisuudesta, mutta Green House Effectin automatisoitu kasviseinä myös toimii ekologisesti. Patentoitu kasvatusjärjestelmä mahdollistaa vähäisen veden ja sähkön kulutuksen. Valaisimet ovat uusinta HID-teknologiaa, joka antaa kasvien tarvitseman valon taloudellisesti. Pumppu on päällä tunnin viikossa ja ainoastaan veden puhtaudesta huolehtiva biofiltteri on päällä jatkuvasti.

”Kaikki tuotteidemme materiaalit eivät voi olla kierrätysmateriaalista, mutta ne ovat tehty kestäviksi ja uudelleen käytettäviksi”, sanoo Harjula.

Green House Effectille vastuullisuus on tapa tehdä liiketoimintaa. Esimerkiksi jokainen myyty kasviseinä-neliömetri suojelee aitoa sademetsää. ”Kyse ei ole vain sanasta nettisivuilla vaan halusta tehdä ratkaisut siten, että niitä haluaa esitellä myös jälkipolville”, Harjula päättää.

Lisätietoa: ghe.fi